Opvang van het vitaal bedreigde kind op de Spoedeisende Hulp

| 01 september 2022

Om de zorg voor vitaal bedreigde kinderen te optimaliseren moeten verschillende technische, menselijke en organisatorische factoren worden aangepakt. Onder stress werkt het brein suboptimaal en specifieke spoedsituaties kunnen voor een individuele zorgverlener zeldzaam zijn, waardoor kennis en kunde niet altijd paraat zijn. Het multidisciplinair trainen van de opvang van vitaal bedreigde kinderen en het gebruik van cognitieve leidraden kunnen helpen om deze zorg te verbeteren. Ook het standaardiseren en evalueren van deze zorg kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan de kwaliteit van zorg.

Leerdoelen

Na het bestuderen van deze collectie:

  • weet u welke technische, menselijke en organisatorische factoren een rol spelen in de behandeling van het vitaal bedreigde kind
  • weet u dat cognitieve leidraden kunnen helpen om geen belangrijke stappen te vergeten in de behandeling van een vitaal bedreigd kind
  • bent u bekend met een aantal belangrijke overwegingen ten aanzien van de intubatie van een respiratoir insufficiĆ«nt kind
  • kent u een aantal belangrijke behandelstappen in de acute behandeling van respiratoire, circulatoire en neurologische ziektebeelden bij kinderen

Informatie over deze collectie

Publicatiedatum 01 september 2022
Duur
1 uur

Accreditatie

Status
Niet gestart

Aan de slag

Wil jij ook nascholen met A&I?

In deze collectie

E-learning met toets

Opvang van het vitaal bedreigde kind op de Spoedeisende Hulp

Niet gestart
1 uur
Om de zorg voor vitaal bedreigde kinderen te optimaliseren moeten verschillende technische, menselijke en organisatorische factoren worden aangepakt. Onder stress werkt het brein suboptimaal en specifieke spoedsituaties kunnen voor een individuele
Artikel

Opvang van het vitaal bedreigde kind op de Spoedeisende Hulp

Niet gestart