Opvang van het vitaal bedreigde kind op de Spoedeisende Hulp
Om de zorg voor vitaal bedreigde kinderen te optimaliseren moeten verschillende technische, menselijke en organisatorische factoren worden aangepakt. Onder stress werkt het brein suboptimaal en specifieke spoedsituaties kunnen voor een individuele zorgverlener zeldzaam zijn, waardoor kennis en kunde niet altijd paraat zijn. Het multidisciplinair trainen van de opvang van vitaal bedreigde kinderen en het gebruik van cognitieve leidraden kunnen helpen om deze zorg te verbeteren. Ook het standaardiseren en evalueren van deze zorg kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan de kwaliteit van zorg.
Leerdoelen
Na het bestuderen van deze collectie:
- weet u welke technische, menselijke en organisatorische factoren een rol spelen in de behandeling van het vitaal bedreigde kind
- weet u dat cognitieve leidraden kunnen helpen om geen belangrijke stappen te vergeten in de behandeling van een vitaal bedreigd kind
- bent u bekend met een aantal belangrijke overwegingen ten aanzien van de intubatie van een respiratoir insufficiƫnt kind
- kent u een aantal belangrijke behandelstappen in de acute behandeling van respiratoire, circulatoire en neurologische ziektebeelden bij kinderen
In deze collectie
Opvang van het vitaal bedreigde kind op de Spoedeisende Hulp
Om de zorg voor vitaal bedreigde kinderen te optimaliseren moeten verschillende technische, menselijke en organisatorische factoren worden aangepakt. Onder stress werkt het brein suboptimaal en specifieke spoedsituaties kunnen voor een individuele