Werken met de Yucelmethode

01 september 2022

Versterken van eigen kracht en regie en het bieden van herstelgerichte ondersteuning zijn belangrijke uitgangspunten in nieuwe vormen van hulpverlening. Maar hoe ondersteun je mensen met cognitieve en adaptieve beperkingen hierin? Koraal deelt in dit artikel de eerste ervaringen met en onderzoeksresultaten vanuit het werken met de visuele en tactiele Yucelmethode samen met kinderen en volwassenen met cognitieve en adaptieve beperkingen.

Leerdoelen

Na het bestuderen van deze collectie:

  • weet u welke uitdagingen traditionele interventies kunnen opleveren in het werken met kinderen en volwassenen met cognitieve en/of adaptieve beperkingen
  • kunt u aan hulpvragers, hun systeem en uw collega’s uitleggen wat de meerwaarde van werken met de Yucelmethode kan zijn in het ondersteunen van kinderen en volwassenen met cognitieve en adaptieve beperkingen
  • weet u op welke manier werken met de Yucelmethode bij de hulpvrager met cognitieve en adaptieve beperkingen kan bijdragen aan het aanboren van eigen kracht en regie
  • kan de verpleegkundig specialist de Yucelmethode indiceren in de behandeling van kinderen en volwassenen met cognitieve en adaptieve beperkingen

Informatie over deze collectie

Publicatiedatum 01 september 2022
Duur
1 uur

Accreditatie

Status
Niet gestart

Aan de slag

Wil jij ook nascholen met Nurse Academy GGZ?

In deze collectie

E-learning met toets

Werken met de Yucelmethode

Auteurs
R. (Rianne) Pellemans-van Rooijen
J. (Jessica) Vervoort-Schel
G. (Gabriëlle) Mercera
T. (Thomas) Kalis
X. (Xavier) Moonen
Verpleegkundige
Niet gestart
1 uur
Je hebt geen abonnement op Nurse Academy GGZ.

We hebben de e-learning met toets ook voor andere doelgroepen

Verpleegkundig specialist
Niet gestart
1 uur
Je hebt geen abonnement op Nurse Academy GGZ.
Artikel

Werken met de Yucelmethode

Auteurs
R. (Rianne) Pellemans-van Rooijen
J. (Jessica) Vervoort-Schel
G. (Gabriëlle) Mercera
T. (Thomas) Kalis
X. (Xavier) Moonen
Niet gestart
Je hebt geen abonnement op Nurse Academy GGZ.