Klinisch redeneren bij kwetsbare ouderen; casus

01 september 2016

In de leermodule ‘Klinisch redeneren bij (kwetsbare) ouderen; van screening naar zorgplan’ is beschreven op welke manier verpleegkundigen het beloop van specifieke gezondheidsproblemen van kwetsbare ouderen kunnen beïnvloeden. Door het vroegtijdig signaleren van bedreigingen voor de gezondheid en het toepassen van preventieve interventies kunnen gezondheidsproblemen worden voorkomen. Met name stap 4, het diagnostisch assessment, is een proactieve cognitieve vaardigheid in het klinisch redeneren, waaraan hbo-opgeleide verpleegkundigen gestalte kunnen geven. In deze leermodule wordt de methodiek ‘Van screening naar zorgplan’ aan de hand van de casus van mevrouw Hagten uitgewerkt.

Leerdoelen

Na het bestuderen van deze collectie:

  • beargumenteerd kiezen voor een bepaalde redeneerhulp in de stappen van het redeneerschema ‘Van screening naar zorgplan’
  • welke parameters onderzocht kunnen worden bij bepaalde verstoorde orgaansystemen
  • toelichten wat de functie is van de Dynamische Systeem Analyse in het proces van klinisch redeneren
  • belangrijke redeneerhulpen vinden op het internet
  • als verpleegkundig specialist uw leiderschap inzetten om de verpleegkundigen in uw omgeving te ondersteunen in het uitdiepen van het diagnostisch assessment

Informatie over deze collectie

Publicatiedatum 01 september 2016
Duur
1 uur

Accreditatie

Status
Niet gestart

Aan de slag

Wil jij ook nascholen met Nurse Academy O&T?

In deze collectie

Artikel

Klinisch redeneren bij kwetsbare ouderen; casus

Auteur
J. (Judith) van der Sande
Niet gestart
1 uur
Je hebt geen abonnement op Nurse Academy O&T.