Positief taalgebruik in de gezondheidszorg

01 september 2020

Wat kunt u zeggen tegen een angstige patiënt die het heel lastig vindt om een onderzoek te ondergaan? En hoe helpt u een huilend kind dat geprikt moet worden, dat eerder door hulpverleners heel stevig moesten worden vastgehouden? Dit artikel laat zien hoe u met het juiste taalgebruik een patiënt meer comfort kunt bieden. Het doel: minder stress voor patiënt en hulpverlener.

Leerdoelen

Na het bestuderen van deze collectie:

  • weet u wat de beginselen van suggestief taalgebruik zijn, waardoor de werking van behandelingen toeneemt en angst en pijn verminderen
  • kunt u aangeven wat taal doet met het lichaam, in positieve en negatieve zin
  • weet u dat ‘dat wat je aandacht geeft’ groter wordt
  • kent u een breed arsenaal aan woorden die helpend zijn
  • weet u wat medische hypnose is en hoe het onderdeel kan zijn van een behandeling

Informatie over deze collectie

Publicatiedatum 01 september 2020
Duur
1 uur

Accreditatie

Status
Niet gestart

Aan de slag

Wil jij ook nascholen met Nurse Academy?

In deze collectie

E-learning met toets

Positief taalgebruik in de gezondheidszorg

Auteurs
E. (Elroly) Groeneveld
dr. M.J. (Michel) van Vliet
dr. A.M. (Arine) Vlieger
Niet gestart
1 uur
Je hebt geen abonnement op Nurse Academy.
Artikel

Positief taalgebruik in de gezondheidszorg

Auteurs
E. (Elroly) Groeneveld
dr. M.J. (Michel) van Vliet
dr. A.M. (Arine) Vlieger
Niet gestart
Je hebt geen abonnement op Nurse Academy.