CRM-communicatie in de neonatale reanimatie

Een reanimatie van een pasgeborene is een zeer ingrijpende gebeurtenis: zowel voor de ouders als voor de betrokken hulpverleners. Gestructureerd handelen, communiceren en evalueren zijn daarbij belangrijke aandachtspunten. Communicatie door middel van Crew Resource Management (CRM) bevordert de vaardigheden die essentieel zijn voor een goede samenwerking en communicatie in acute medische situaties.
Leerdoelen
Na het bestuderen van deze collectie:
- kent u de ABCD-methodiek tijdens een reanimatiesetting
- kent u de principes van Crew Resource Management
- weet u als verpleegkundig specialist wat het belang is van 'closed loop'-communicatie in een acute situatie
- kent u als verpleegkundig specialist de belangrijkste twee kernfactoren van Crew Resource Management
In deze collectie
E-learning met toets
CRM-communicatie in de neonatale reanimatie
Verpleegkundige
Je hebt geen abonnement op Nurse Academy.
We hebben de e-learning met toets ook voor andere doelgroepen
Verpleegkundig specialist
Je hebt geen abonnement op Nurse Academy.
Artikel
CRM-communicatie in de neonatale reanimatie
Je hebt geen abonnement op Nurse Academy.