CRM-communicatie in de neonatale reanimatie

01 juni 2022

Een reanimatie van een pasgeborene is een zeer ingrijpende gebeurtenis: zowel voor de ouders als voor de betrokken hulpverleners. Gestructureerd handelen, communiceren en evalueren zijn daarbij belangrijke aandachtspunten. Communicatie door middel van Crew Resource Management (CRM) bevordert de vaardigheden die essentieel zijn voor een goede samenwerking en communicatie in acute medische situaties.

Leerdoelen

Na het bestuderen van deze collectie:

  • kent u de ABCD-methodiek tijdens een reanimatiesetting
  • kent u de principes van Crew Resource Management
  • weet u als verpleegkundig specialist wat het belang is van 'closed loop'-communicatie in een acute situatie
  • kent u als verpleegkundig specialist de belangrijkste twee kernfactoren van Crew Resource Management

Informatie over deze collectie

Publicatiedatum 01 juni 2022
Duur
1 uur

Accreditatie

Status
Niet gestart

Aan de slag

Wil jij ook nascholen met Nurse Academy?

In deze collectie

E-learning met toets

CRM-communicatie in de neonatale reanimatie

Auteur
K. (Kristel) Geenen-Beeren
Verpleegkundige
Niet gestart
1 uur
Je hebt geen abonnement op Nurse Academy.

We hebben de e-learning met toets ook voor andere doelgroepen

Verpleegkundig specialist
Niet gestart
1 uur
Je hebt geen abonnement op Nurse Academy.
Artikel

CRM-communicatie in de neonatale reanimatie

Auteur
K. (Kristel) Geenen-Beeren
Niet gestart
Je hebt geen abonnement op Nurse Academy.